
Facebook-kilpailut ja etenkin kilpailijat saavat minut sitten nauramaan… lol
Ai miksi? No. Ensiksikin, kun kilpailun järjestäjä ilmoittaa, että seuraavan tonnin paukahtaessa sivutykkäyksissä arvotaan palkinto. (Rajaan vaaditaan vaikkapa sata uutta peukkua.)
Miten Facebook-kilpailija toimii?
Uusia sivutykkääjiä tulee näissä kilpailuissa yleensä kymmenkunta, mutta itse sivusta tykkäämättömiä julkaisun tykkääjiä, jakajia ja vieläpä kommentoijia (”Mukana!”) tulee helposti muutama tuhat.
Mikä tässä nyt sitten naurattaa? No, mietippä mitkä ovat mahdollisuudet voittaa kilpailussa, mitä ei koskaan järjestetä.
Tämä on vähän kuin pyytäisi lasta siivoamaan: ”Saat jäätelön, kun oma huone on siivottu.” (Hyvät kasvattajat eivät aina uhkaile, joskus he myös lahjovat ja kiristävät.) Vartin päästä lapsi muistaa kyllä jäätelön, vaikka ei ole laittanut tikkua ristiin: ”Sä lupasit.”
Se minua naurattaa. Ja Facebookilla ei ole muuten tämänkään kirjoituksen kanssa mitään tekemistä.
”TJ – Mukana!”
P.S. Brandnews on myös Facebookissa.
1
Vastaa