
Mutta mitä on luksus?
Seth Godin pohti jouluaaton miniblogissaan luksuksen ja uuden luksuksen eroja. Siinä missä nykyisin luksukseksi miellettävät asiat, tuotteet ja elämykset revittelevät luonnonvarojen tuhlaamisella tuottaakseen hyödytöntä arvon lisää, on päätään nostamassa luksuksen uusi aalto. Uusi luksus ei ole vain kirpputoriostoksia ja kerran tuotetun uudelleen käyttämiseen, vaan myös jo käyttöön otettuihin resursseihin perustuvaa hyötyä tuottavaa uudistuotantoa.
Onko teidän brändinne valmis muutokseen vai oletteko jäämässä kiinni vanhoihin kaavoihin? Miten olette varautuneet kestävämpään kehitykseen ja kohtaamaan valveutuneen kuluttajan? Miten uusi luksus vaikuttaa kulutusjuhlaan vai loppuuko se kokonaan? Sitäkö on uusi luksus?
Tässä on paljon pohdittavaa alkavalle vuodelle. Olkoon alkanut vuosi kestävän kehityksen ja muutosmyötärinnan vuosi myös arvontuotantoketjussa. Jos vielä 2017 syötiin glitteriä aamupalaksi, on ruokailutottumusten muututtava tulevaisuuden kilpailussa. Olette jo aikaa sitten kirjoittaneet yrityksenne arvoihin ekologisuuden. Nyt voisitte vihdoin tuoden sen myös näkyväksi. Jos brändinne on valmis muutokselle, olette vahvoilla tulevaisuuden markkinoilla.
Vastuullisuus on uusi musta.
”Elegance is when the inside is as beautiful as the outside”
– Coco Chanel
2
Vastaa