BRANDNEWS

BRANDING IS EVERYTHING.

  • Etusivu
  • Branding
  • Markkinointi
  • Portfolio
  • Ajatuksia
  • Ota yhteyttä
You are here: Home / Markkinointi / Brändi vs. Markkinointi
Markkinointi

Brändi vs. Markkinointi

Brändi vs. Markkinointi

Onko brändillä ja markkinoinnilla jotain tekemistä toistensa kanssa? Ainakin panostus toiseen saa toisen arvoon arvaamattomaan…

Forbesin arvokaimpien brändien listalla ensimmäisenä oleva Apple (arvo $170 mrd.) panostaa 1,8 miljardia dollaria markkinointiin. Panostus on hieman yli 1 % brändin arvosta ja noin 2,25 %:a yhtiön liki 80 miljardin dollarin liikevaihdosta. Joko sattumaa tai panostuksen tulosta, niin brändin arvo kasvoi vuonna 2016 noin 10 %. Pitäisikö teidän panostaa markkinointiin vai uskotteko vain sattumaan…

Lue myös »  Markkinointi on huomiosotaa

Koska panostus markkinointiin on myös muilla globaalisti johtavilla brändeillä on saman suuntaista, en jättäisi asiaa vain sattuman varaan. Esimerkiksi listan kakkonen Google, jonka arvo on $101,8 mrd., panos $3,9mrd. (3,8 % arvosta) ja arvonnousua 23 %. Muitakin mielenkiintoisia markkinointiin panostajia löytyy, kuten Microsoft (arvo $87 mrd. / panostus $1,6 mrd. / kasvua 16 %) sijalla kolme, Amazon ($54,1 mrd. / $5,0 mrd / 54 %) sijalla kuusi ja kymmenentenä oleva Samsung ($38,2 mrd. / $3,7 mrd. / 6 %).

Toki kaikki eivät aina vain kasvakaan (esim. 5. Coca Cola $56,4 mrd. / $4,0 mrd. / -3 %), panoksistaan huolimatta ja toiset kasvavat pienemmällä panossuhteella (4. Facebook $73,5 mrd. / $0,3 mrd. / 40 %), on silti liiketoiminnan kasvun näkökulmasta hieman arveluttavaa odottaa agressiivisesti asiakkaita.

Jos et näy, et ole olemassa.

The World’s Most Valuable Brands 2017

Suosittelen tutustumaan Forbesin listaan samalla, kun laadit ensi vuoden budjettia yrityksellenne.

0
Share on TwitterTweet
Share on LinkedIn Share
Share on Pinterest Share
Share on Facebook Share

RELATED POSTS

Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä
4.2.2020
Brändi tarvitsee luksusta
27.12.2017
Brändi vs. Markkinointi
Brändi vs. Markkinointi
10.11.2017
Kohta on taas kiire…
28.10.2017
Mitä Susijengi opetti porkkananviljelijälle ja markkinoijalle
Mitä Susijengi opetti
10.9.2017

Leave a Comment 
0

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

BRANDNEWS

BRANDNEWS| Ajatuksia brändingistä, markkinointiviestinnästä ja johtajuudesta, höystettynä trendeillä ja herkkupaloilla maailmalta (+ hieman omia referenssejä). by Juhana Peltomaa

Brändi on yrityksen arvokkain pääoma ja branding is everything. Mutta muista, että myös everything is branding. Siksi kannattaa lukea Brandnews.

Juhana Peltomaa

Juhana on hyvin marinoitu markkinoinnin ja brändiviestinnän konkari. Sydäntä lähimpänä ovat oma kuningatar ja yhteiset kolme prinsessaa. Hyvänä kakkosena tulevat brändien maailma, golfin pelaaminen ja kauniit asiat. Jatkuva johtajuuden ja markkinointiviestinnän oppiminen saavat innostumaan yhä uudelleen ja uudelleen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Tilaa Brandnews sähköpostiisi

Instagram

Aihealueet

  • Ajatuksia (7)
  • Branding (12)
  • Markkinointi (13)
  • Portfolio (6)

Viimeisimmät artikkelit

  • Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä 4.2.2020
  • Brändi tarvitsee luksusta 27.12.2017
  • Brändi vs. Markkinointi 10.11.2017

Lue myös

Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä

Tämän päivän kuuma peruna työelämässä on työhyvinvointi. Vai pitäisikö jopa sanoa työpahoinvointi? Continue reading

Brändi tarvitsee luksusta

Mutta mitä on luksus? Seth Godin pohti jouluaaton miniblogissaan luksuksen ja uuden luksuksen Continue reading

Kohta on taas kiire…

Lumi tuli (ja kohta jo suli). Varmaan tunnet jo varpaissa ja nenänpäässä, että mikä vaanii nurkan Continue reading

Avainsanat & aiheet

Asiakasjohtaminen Asiakaskokemus Asiakaslehti Asiakaspalvelu Auto-Ilves Brief Briiffaus Briiffi Brändi Chemigate Evoluutio Facebook Forbes Fresno Hakukoneoptimointi Huomioarvo Imago Johtajuus Lean LinkedIn Luksus Maine Markkinointi Nettisivut Opas palaute Palvelumuotoilu Sisältö some sosiaalinen media Sponsorointi Strategia Susijengi Tawast Golf Tuotteistaminen Työkirja Vuorovaikutus Värit Wanha Pankki Yrittäjyys Yritysilme

Brandnews sosiaalisessa mediassa

BrandNews-logo
BRANDING IS EVERYTHING

Whatever, whenever
You choose to do or don’t,
is what Your Brand is.
Be kind to Your Brand
– Read the BRANDNEWS.

https://brandnews.fi
JUHANA PELTOMAA

puhelin: 050 594 5543
email: juhana@krafted.fi
web: krafted.fi

Twitter: @JuhanaP • #BrandStory
LinkedIn: @JuhanaP
Facebook: brandnews.fi
Instagram: @brandnews.fi