BRANDNEWS

BRANDING IS EVERYTHING.

  • Etusivu
  • Branding
  • Markkinointi
  • Portfolio
  • Ajatuksia
  • Ota yhteyttä
You are here: Home / Ajatuksia / Mitä Susijengi opetti
Ajatuksia

Mitä Susijengi opetti

Mitä Susijengi opetti porkkananviljelijälle ja markkinoijalle

Mitä Susijengi opetti porkkananviljelijälle ja markkinoijalle

Sori, mutta oli pakko, kun lupasin. Palaakaan Susijengin menestyksestä en ole omimassa, mutta putoamisesta otan täyden vastuun – minä en ollut Istanbulissa kannustamassa (enkä edes Helsingissä).

No niin, Susijengi putosi jatkosta. Joten on taas aika palata kansalliseen normaalitilaan – ei tästä kuitenkaan mitään tule –tilaan. Vai onko sittenkään pakko?

Kuten Susijengistä ja koripallohuumasta saattaa huomata, kova työ, hurja kannustus ja onnenpotku voivat saada aikaan paljon hyvää. Mutta mitä sitten, kun jokin näistä puuttuu… Jos siis yksikin tämän kolmijalan osista puuttuu, ei niitä muitakaan löydy ollenkaan.

Kova työ

Suomalainen koripallo (niin kuin moni muukin asia Suomessa) tekee ja on tehnyt todella kauan kovasti työtä saavuttaakseen jotain. Seurat, valmentajat, liitot ja henrikdettmannit painavat pitkiä pyyteettömiä päiviä, uskoen johonkin mitä muut eivät näe.

Ilman kovaa duunia ei ole mahdollisuutta onnistua. Ei porkkanan viljelyssä, perunannostossa eikä markkinoinnissa.

Hurja kannustus

Suomi olisi varmasti (?) mennyt aina finaaliin asti, jos kisat olisi pelattu loppuun Suomessa. Mutta miksi näin ei ole muiden lajien kohdalla? Esimerkiksi jalkapallossa ollaan saatu pettyä niin monta kertaa, kun ”tämä arvontatulos takaa kisapaikan”. Kerta toisensa jälkeen on kolmijalan osia puuttunut ja silloin myös koko kolmijalka.

Mutta kuka kannustaa porkkananviljelijää? Kannustusta on monenlaista. Sisältömarkkinoijalle se on jonkun säälistä tekemä some-jako tai kasvanut sivuliikenne. Koripalloilijalle se voi olla sininen peruukki ja susipaita. Mutta kuka muistaa kannustaa porkkananviljelijää… ”De’e så kovaa at vara porkkananviljelijä på Pamppas.”

Onnenpotku

Suomelle kävi koripallossa montakin onnenpotkua. (Tiedät eli näit jos katsoit kisoja.) Onnen osuutta menestykseen ja menetykseen ei voi koskaan vähätellä. Mutta onni ansaitaan. Se ansaitaan kovan työn kautta. Sen todennäköisyys kasvaa suhteessa toistoihin ja yrityksiin. Näin se on niin urheilussa kuin liike-elämässä. Jos ei edes lottoa ei voi niissä arpajaisissa voittaa.

Lue myös »  Markkinointi on huomiosotaa

Mutta mitä tapahtuu, kun onni puuttuu kokonaan vaikka tekisit kovasti töitä ja läheisesi tukisivatkin sinua? Eikö ennen pitkään käy niin, että uskosi tavoittelemaasi lopputulokseen alkaa horjua. Se alkaa vaikuttamaan epätodennäköiselle ja tavoittamattomassa olevalle. Miksi siis rehkiä, kun ei siitä kuitenkaan mitään tule. Ja Pamppaksellakin olosuhteet ovat varsin heikot.

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Vaihtoehtoisesti voimme myös nostaa toinen toisemme suosta, viedä Huuhkajat joku päivä kisoihin ja rakentaa suomalaisia menestysbrändejä.

1
Share on TwitterTweet
Share on LinkedIn Share
Share on Pinterest Share
Share on Facebook Share

RELATED POSTS

Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä
4.2.2020
Brändi tarvitsee luksusta
27.12.2017
Brändi vs. Markkinointi
Brändi vs. Markkinointi
10.11.2017
Kohta on taas kiire…
28.10.2017
Mitä Susijengi opetti porkkananviljelijälle ja markkinoijalle
Mitä Susijengi opetti
10.9.2017

1 Comment 
1

Comments

  1. Kati Vasell says

    15.9.2017 at 12:06

    Susijengi <3 Kiitos ja mukavaa viikonloppua -näillä eteenpäin!

    Vastaa

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

BRANDNEWS

BRANDNEWS| Ajatuksia brändingistä, markkinointiviestinnästä ja johtajuudesta, höystettynä trendeillä ja herkkupaloilla maailmalta (+ hieman omia referenssejä). by Juhana Peltomaa

Brändi on yrityksen arvokkain pääoma ja branding is everything. Mutta muista, että myös everything is branding. Siksi kannattaa lukea Brandnews.

Juhana Peltomaa

Juhana on hyvin marinoitu markkinoinnin ja brändiviestinnän konkari. Sydäntä lähimpänä ovat oma kuningatar ja yhteiset kolme prinsessaa. Hyvänä kakkosena tulevat brändien maailma, golfin pelaaminen ja kauniit asiat. Jatkuva johtajuuden ja markkinointiviestinnän oppiminen saavat innostumaan yhä uudelleen ja uudelleen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Tilaa Brandnews sähköpostiisi

Instagram

Aihealueet

  • Ajatuksia (7)
  • Branding (12)
  • Markkinointi (13)
  • Portfolio (6)

Viimeisimmät artikkelit

  • Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä 4.2.2020
  • Brändi tarvitsee luksusta 27.12.2017
  • Brändi vs. Markkinointi 10.11.2017

Lue myös

Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä

Tämän päivän kuuma peruna työelämässä on työhyvinvointi. Vai pitäisikö jopa sanoa työpahoinvointi? Continue reading

Brändi tarvitsee luksusta

Mutta mitä on luksus? Seth Godin pohti jouluaaton miniblogissaan luksuksen ja uuden luksuksen Continue reading

Brändi vs. Markkinointi

Brändi vs. Markkinointi

Onko brändillä ja markkinoinnilla jotain tekemistä toistensa kanssa? Ainakin panostus toiseen saa Continue reading

Avainsanat & aiheet

Asiakasjohtaminen Asiakaskokemus Asiakaslehti Asiakaspalvelu Auto-Ilves Brief Briiffaus Briiffi Brändi Chemigate Evoluutio Facebook Forbes Fresno Hakukoneoptimointi Huomioarvo Imago Johtajuus Lean LinkedIn Luksus Maine Markkinointi Nettisivut Opas palaute Palvelumuotoilu Sisältö some sosiaalinen media Sponsorointi Strategia Susijengi Tawast Golf Tuotteistaminen Työkirja Vuorovaikutus Värit Wanha Pankki Yrittäjyys Yritysilme

Brandnews sosiaalisessa mediassa

BrandNews-logo
BRANDING IS EVERYTHING

Whatever, whenever
You choose to do or don’t,
is what Your Brand is.
Be kind to Your Brand
– Read the BRANDNEWS.

https://brandnews.fi
JUHANA PELTOMAA

puhelin: 050 594 5543
email: juhana@krafted.fi
web: krafted.fi

Twitter: @JuhanaP • #BrandStory
LinkedIn: @JuhanaP
Facebook: brandnews.fi
Instagram: @brandnews.fi