BRANDNEWS

BRANDING IS EVERYTHING.

  • Etusivu
  • Branding
  • Markkinointi
  • Portfolio
  • Ajatuksia
  • Ota yhteyttä
You are here: Home / Branding / Näin luot voittavan brändistrategian
Branding

Näin luot voittavan brändistrategian

Näin luot voittavan brändistrategian

Näin luot voittavan brändistrategian -tiekartta neuvoo sinulle askel askeleelta kuinka luot haluttavan ja selkeän brändin. Älä anna enää yhtään etumatkaa kilpailijoillesi. Lataa liite ja lähde matkaan. » 

Näillä ohjeilla voittava brändistrategia

  1. Brändistrategian tiekarttaKILPAILIJA-ANALYYSI
    • Ketkä ovat yrityksenne lähimmät kilpailijat ja millä keinoin voitte erottua heistä.
  2. MIKSI?
    • Mikä on yrityksen perusajatus ja mikä liikeideassa saa jokaisen innostumaan joka päivä?
      Miksi töitä tehdään?
  3. BRÄNDIARKKITEHTUURI
    • Miten brändinne sijoittuu kohdemarkkinanne brändiportfoliossa? Miten se kestää aikaa? Miten brändinne tukee myyntiänne?
  4. VISUAALISET ELEMENTIT
    • Mitä kaikkea tarvitaan, kun brändi esitetään? (logo, typografia, värit, kuvitus, äänet, musiikki, liike, …)
  5. SIJOITTUMINEN
    • Minkä mielikuvan brändinne herättää asiakkaissa? Miten he vertaavat teitä kilpailijoihinne?
  6. LUPAUS
    • Mitä lisäarvoa tuotatte jokaiselle asiakkaallenne?
  7. USKONVAHVISTUS
    • Miksi kohderyhmäsi uskoo lupaukseesi? Millä saatte heidät vakuuttumaan?
  8. MARKKINARAKO
    • Mikään ei vedä vertoja markkinatutkimukselle käänteentekevien liiketoimintamahdollisuuksien kartoittamisessa…
  9. ASIAKASKATSAUS
    • Mitä asiakas todella kaipaa? Mitä ainutlaatuista te voitte heille tarjota tähän tarpeeseen?
  10. YDINVIESTI
    • Mikä on teidän tarinanne (Brand Story)? Minkä viestin voitte kertoa yleisöllenne?
  11. SELKÄRANKA
    • Mitkä asiat ovat neuvoteltavissa ja mistä asioista ei neuvotella?
  12. PERSOONA
    • Miten esittelette itsenne? Onko teissä huumoria vai pitäydyttekö asiassa? Pukeudutteko farkkuihin ja t-paitaan vai pukuun?
  13. 3 VUODEN SUUNNITELMA
    • Brändit eivät synny valmiina? Ne ovat kuin puutarhoja jotka kasvavat ajan saatossa.
      Selkeä ja tavoitteellinen kolmen vuoden suunnitelma pitää teidät suunnassa…
  14. MENESTYSEKIJÄT
    • Voittostrategia ei voi olla väljä ja muutos on aina kova. Siksi tarvitset brändistrategiasi tueksi kriittiset mittarit ja onnistumisen avaintekijät.
  15. ASIAKASPROFIILIT
    • Kohderyhmänne pitää olla selkeä myynti- ja markkinointitiimeillesi. Oikeisiin ihmisiin perustuvat asiakasprofiilit auttavat lisäarvon tuottamisessa ja kohdentamisessa.
  16. BRÄNDIN MÄÄRITELMÄ
    • Miten brändin tulisi näyttäytyä kaikissa medioissa ja miltä sen tulisi maistua kaikissa sidosryhmissä?

Onneksi olkoon – brändistrategianne on valmis voittamaan!

Lue myös »  Mikä on brändi?
1
Share on TwitterTweet
Share on LinkedIn Share
Share on Pinterest Share
Share on Facebook Share

RELATED POSTS

Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä
4.2.2020
Brändi tarvitsee luksusta
27.12.2017
Brändi vs. Markkinointi
Brändi vs. Markkinointi
10.11.2017
Kohta on taas kiire…
28.10.2017
Mitä Susijengi opetti porkkananviljelijälle ja markkinoijalle
Mitä Susijengi opetti
10.9.2017

1 Comment 
1

Trackbacks

  1. Mikä on brändi, jolla saat kaahattua kaikki asiakkaat markkinoilta. sanoo:
    18.9.2020 19:59

    […] yrityksen brändistrategiassa nähdään erityisesti vihreä, vastuullinen […]

    Vastaa

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

BRANDNEWS

BRANDNEWS| Ajatuksia brändingistä, markkinointiviestinnästä ja johtajuudesta, höystettynä trendeillä ja herkkupaloilla maailmalta (+ hieman omia referenssejä). by Juhana Peltomaa

Brändi on yrityksen arvokkain pääoma ja branding is everything. Mutta muista, että myös everything is branding. Siksi kannattaa lukea Brandnews.

Juhana Peltomaa

Juhana on hyvin marinoitu markkinoinnin ja brändiviestinnän konkari. Sydäntä lähimpänä ovat oma kuningatar ja yhteiset kolme prinsessaa. Hyvänä kakkosena tulevat brändien maailma, golfin pelaaminen ja kauniit asiat. Jatkuva johtajuuden ja markkinointiviestinnän oppiminen saavat innostumaan yhä uudelleen ja uudelleen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Tilaa Brandnews sähköpostiisi

Instagram

Aihealueet

  • Ajatuksia (7)
  • Branding (12)
  • Markkinointi (13)
  • Portfolio (6)

Viimeisimmät artikkelit

  • Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä 4.2.2020
  • Brändi tarvitsee luksusta 27.12.2017
  • Brändi vs. Markkinointi 10.11.2017

Lue myös

Sisäinen brändi rakennetaan työilmapiirillä

Tämän päivän kuuma peruna työelämässä on työhyvinvointi. Vai pitäisikö jopa sanoa työpahoinvointi? Continue reading

Brändi tarvitsee luksusta

Mutta mitä on luksus? Seth Godin pohti jouluaaton miniblogissaan luksuksen ja uuden luksuksen Continue reading

Brändi vs. Markkinointi

Brändi vs. Markkinointi

Onko brändillä ja markkinoinnilla jotain tekemistä toistensa kanssa? Ainakin panostus toiseen saa Continue reading

Avainsanat & aiheet

Asiakasjohtaminen Asiakaskokemus Asiakaslehti Asiakaspalvelu Auto-Ilves Brief Briiffaus Briiffi Brändi Chemigate Evoluutio Facebook Forbes Fresno Hakukoneoptimointi Huomioarvo Imago Johtajuus Lean LinkedIn Luksus Maine Markkinointi Nettisivut Opas palaute Palvelumuotoilu Sisältö some sosiaalinen media Sponsorointi Strategia Susijengi Tawast Golf Tuotteistaminen Työkirja Vuorovaikutus Värit Wanha Pankki Yrittäjyys Yritysilme

Brandnews sosiaalisessa mediassa

BrandNews-logo
BRANDING IS EVERYTHING

Whatever, whenever
You choose to do or don’t,
is what Your Brand is.
Be kind to Your Brand
– Read the BRANDNEWS.

https://brandnews.fi
JUHANA PELTOMAA

puhelin: 050 594 5543
email: juhana@krafted.fi
web: krafted.fi

Twitter: @JuhanaP • #BrandStory
LinkedIn: @JuhanaP
Facebook: brandnews.fi
Instagram: @brandnews.fi